Saturday 25 June 2011

Orang Main Ipad, Aku Main Cak Lempong


Ahli-ahli caklempong yang bakal mewarnai persada dunia :D

Manusia pada masa kini semakin canggih!Ipad,Iphone,ape lagi I?bapak segala I lah. Semua peralatan canggih tu dah dijadikan sebagai alat untuk berhibur, contoh terdekat anak buah aku, 3 tahun dah pandai main Iphone, pe kejadah tu, angry bird??game yang tengah dok femes la ni... tapi AKU???

Aku main CAKLEMPONG....tradisional kan aku ni??an??an??muahahaha

Ting, tang, ting, tung, ting, BANGGGG!!!okay...BANGGGG tu bukan bunyi caklempong. Tu aku tambah jek.hahaha Ting, tang, ting, tung tu lebih kurang bunyi caklempong laaa...hehehe

Bagaimana aku boleh terjerebak dengan permainan ni??
  1. Aku nak penuhkan Borang Penilaian SKT aku
  2. Inilah masanya untuk ceburi bidang-bidang tradisional, kalau tak, sebelum ni Hareemmm
  3. Menambahkan aktiviti yang berfaedah selain daripada aktiviti swimming
  4. Geng-geng opis aku ramai yang join
  5. Sebab MACAM BEST dan MEMANG BEST pon!!
Pada permulaan yang pertama, aku amik part 'Gereteh'. Ni adalah part yang sangat penting kerana ia yang menghasilkan melodi. Tapi aku masih lagi lembab sebab tak dapat catch chord and almost give-up. Tapi mak aku suruh teruskan jugak. Aku pon keep on laaa.

Sekarang, dah di peringkat pertengahan, aku amik part 'Tingkah' lak. Part ni agak senang berbanding 'Gereteh', sebab dia hanya sebagai tambahan bunyi atau pemahaman aku dikenali sebagai base. 'Sawa' pon senang jugak, dia adik beradik dengan 'Tingkah'. Semua ni adalah alatan dalam caklempong. Kalau aku cerita banyak-banyak pon, bukannyer kome paham dak??Aku share gambar jela.

P/s: Sesiapa yang nk kawin, agak-agak nak pakai caklempong, panggillah kami yang baru setahun jagung ni.Mesti bertambah-tambah MERIAH!!muahahahaha (gelak ada makna)


Gaya da ade, tp bile ketuk, haremmm

Masing-masing muka serius sebab nk kejar chord...huhu

Sempat lagik senyum, amik gambar punya pasal :)

Cikgu yang acah-acah garang tapi sempoi kot...hehehe

6 comments:

Anonymous said...

so sweet....

Imaginary Girl said...

hehe..u should try MB..mmg best! :D

Zuhra said...

nnt main kat konvo UPM taw.....kasik gempak...

KakNim said...

Hehehe, gempak gitew taw darling :D petang ni kita main caklempong sambil mengepow sifu kita tu eyh ;D

Imaginary Girl said...

hehehe...mmg gempak!lagi2 time kite ketuk bnd alah tu,mcm-mcm bunyi ade,tp akhirnya terhasil jua muzik yg merdu :P

Miera mastrixia said...

hye....miera pon maen caklempong jugak.. bley la kite share2..hii.miera suke sgt maen cklempong ni..sbb miera mmg minat music.
miera dah follow awak.. jemput ke http://mastrixia.blogspot.com/